Wednesday, January 9, 2013

Taaskord on põhjust....


Meie sõber jahimees onu Anto tõi metsast koju ühe notsu ning selle sündmuse puhuks on paslik korraldada üks mõnus õhtusöök sõpraderingis!



"Väikeste Õhtusöökide" korraldamine on üks minu kõige lemmikumaid tegevusi:
Teen köögis ettevalmistusi: liha marinaadi, tükeldan juurviljad, musi hakib sibulad, vaatan valmis maitseained jne...
Siis liha ahju, mis vaja pannile särisema ja potti podisema.... 
varsti on terve tuba häid -paremaid aroome täis :)



Saabki hakata lauda katma:
ilusad taldrikud, kas need mis on minu enda looming (keraamika on mu pisike hobi) või see vanaema serviis mida vanasti ainult suuremate pidude tarbeks välja võeti (minu arvates on iga armastuse ja hoolega tehtud õhtusöök väärt seda pühapäevaserviisi
Noad, kahvlid,  veinipokaalid ning laua keskele midagi ilusat (praegusel ajal näiteks küünlad)
Siis juba tulevadki sõbrad, ma teen veel kiirelt salatit ja suupisteid ning võibki toidu ahjust lauale tõsta...


No vot enamvähem nii see välja näeb (vähemalt ideaalis! Vahel siiski võib olla ka kohutavalt suur tohuvapohu ja pisut närveldamist ja kiirustamist, aga viimasel ajal üritan teha neid söögitegemise asju rahulikult, läbimõeldult ja piisavalt aega varudes, nii et saaks nautida protsessi...  )





Vabana kasvanud special...


Sel korral on menüüs OmaMaitse novembrinumbrist välja otsitud "Õllene metsseapada sibulõuntega" ja Toidutarest leitud õunamahlamarinaadis "Vahtrasiirupised metssearibid". Lihatoidu kõrvale pakun praetud kartuleid ohtra punase sibulaga ning meloni/idusalatit oliiviõli, soola ja pipraga.
Seegi kord on see toidutegu minu jaoks uus sest esimene kord on metsanotsu lihast miskit valmistada. 
Kuna kaks minu sõbrantsi ei söö liha siis on menüüs veel kolmaski roog: kolmas katsetus raamatust "80 toiduga ümber maailma" India "Masoor Dhal".

Seekord on meie pisikesse koju tulemas nii palju külalisi, et polegi ruumi et lauda katta. Lihtsalt taldrikud virnas lauale, klaasvaasi noad ja kahvlid ja jääb ruumi ka toidule. 

Külaliste toodud suupisted 
kaovad laualt hetkega, 
tundub et kõhud on kõigil 
tühjad- väga hea, 
sest toitu on kuhjaga :)

Toidud said väga head- metsanotsu liha kiitis heaks isegi üks minu mittelihasööjatest sõbrannadest (Y). (Väga suur kompliment) 


Suured tänud kõigile kes tulid. 
Supertänud Pamelale, Jürile ja Kretale, kes tulid varma ja aitasid last hoida niikaua kui ma köögis möllasin :)
Erilised tänud Antole liha eest! (ma loodan et see ei jää viimaseks korraks)



"Vahtrasiirupised metssearibid"


Umbes kolm kilo metssearibi
Marinaad:
4dl õunamahla 
(hulka panin ka natukene õunaäädikat)
6sl vahtrasiirupit 
(ma asendasin selle heleda suhkrusiirupiga 
kuna hetkel ei olnud vahtrasiirupit käepärast)
6sl taimeõli 
(kasutasin viinamarjaseemneõli)
3sl sojakastet
3 tähtaniisi
1 kaneelikoor
8 küünt küüslauku

Marinaadis võiks liha olla umbes 24h 

Liha läks ahju ahjupotis 
koos marinaadiga umbes 2h 170 kraadi juures




"Õllene metsseapada sibulõuntega"

tummine ja maitsev...

Umbes 3 Kg 4x4cm lihatükke
Marinaad:
10 küüslauguküünt purustatud
tüümiani (panin terve põõsakese)
piprarohtu (seda kahjuks ei õnnestunud mul poest leida)
peterselli (panin samuti terve põõsakese)
(metsikut) punet (selle asendasin tavalise punega)
20 kadakamarja (uhmerdatud)
6sl õli
pipart
soola

Marinaadis võiks liha seista 2- 24h

Pruunista lihatükid panni peal kuumas õlis osade kaupa.
lase pannilt läbi ka tükeldatud 8 sibulat, 6 porgandit ja  8 õuna.
Tee kahe klaasi tumeda õllega pannipesu ning vala kogu kupatus ahjupotti.
Küpseta 160 kraadises ahjus 1,5- 2h.
(Küpsemisaeg sõltub metssea vanusest- mida vanem liha, seda tumedama välimusega)


Liha kõrvale pakkusin praetud sibulat ja kartulit ning värsket meloni/idu salatit oliiviõli/soola/pipraga.


"Masoor Dhal"


neljale

200g poolitatud punaseid läätsi
4 tl taimeõli
pool punast sibulat, hakitud
pool tl purustatud küüslauku
1tl vürtsköömneid
4tl kuivatatud sibulat
1/4 tl jahvatatud kurkumit
1tl soola
2,5cm värsket ingverit (kooritud)
pool tl Cayenne'i pipart
peotäis värsket koriandrit (hakitud)
poole sidruni mahl
serveerimiseks lapikleiba (mina kasutasin lavašši)



No comments:

Post a Comment