Friday, January 4, 2013

Uus, uus ja uus

Ma armastan söögitegemist ning mulle meeldib hea toit.  Väga huvitav on proovida uusi retsepte, katsetada eksootilisi toite ning vahel taasavastada vanu klassikuid. Sama meeldiv kui kokkamine on selle toidu nautimine koos pere ja sõpradega.
Mõned road on kohe eriti huvitavad, maitsvad ja nii kaunilt välja tulnud et kohe kutsub pildistama,  ja teistega jagama.

Minu esimene blogi algab minu esimese pardiga, mis on teine katsetus jõuluvana toodud kokaraamatust "80 toiduga ümber maailma". See suurepärane raamat sisaldab endas palju põnevat ja nii ahvatlevaid pilte et tahaksin juba kõiki neid roogasid mekkida. Esimeseks toiduks sellest raamatust sai ette võetud "Sidrunine kinoa seente kana ja koriandriga". Eriti tervislik ja  kerge suutäis, mille kiitsid heaks ka minu elukaaslane ning meie eilsed külalised Kaisi ja Lauri. Kindlasti ei jäänud see viimaseks korraks seda toitu teha ning järgmisel korral saab ehk siiagi üles riputatud. 

Tänase juurde tagasi tulles.... 

"Magusad pardikoivad tähtaniisiga"



Toit sai nii mõnus ja maitsev et meie pisike kolmeliikmeline pere tegi kogu toiduga kiirelt 1:0 ning väike amps jätkus isegi vanaemale maitsmiseks. Heakskiidu andis ka meie pisike 10 kuune poja Rasmus, kes pidevalt väga häälekalt toitu juurde nõudis :) (tema muidugi vürtsikat kastet ei mekkinud).





neljale

4 pardikoiba (neid leiab näiteks Stocmann'ist)
4sl sojakastet (mina kasutasin light varianti)
3tl viievürtsisegu (kuna hetkel oli poes see otsa siis läks käiku neljapiprasegu)
peotäis tähtaniisi
pool kaneelikoort
1 sl oliiviõli
1-2 värsket punast tšillipipart, seemned eemaldatud ja tõkeldatud
16 värsket ploomi, pooleks lõigatud ja kivid eemaldatud (kasutasin suuri tumedaid ploome)
2sl demerara suhkrut 

Pane koivad, soja, vürtsid, tähtaniis, kaneel ja oliiviõli kotti ja mudi korralikult segamini. Jäta külmikusse marineerima 2h kuni kaks ööpäeva. 
Pane tšilli ja ploomid ahjuvormi, tõsta koivad kotist välja ja vla kotti jäänud marinaad vormi. Sega kätega segamini ning aseta kõige peale pardikoivad. Küpseta ahjus umbes 2,5h 170 kraadi juures, kuni liha tuleb kondi küljest lahti ning ploomidest on moodustunud mõnus kaste.  (Mina katsin vahepeal vormi pealt hõbepaberiga kinni, et jääks mahlasem) Tõsta koivad vormist välja. Võta tähtaniis ja kaneel välja ning maitsesta kastet soovi korral veel sojakastmega.  Usalda oma maitsemeelt. (Mina lisasin umbes kaks supilusitat) Serveeri riisiga, mida saab isuäratavasse ploomikastmesse panna. 


 
 


No comments:

Post a Comment